Ampeg, společnost sídlící v americkém městě Woodinville ve státe Washington, je firma, která se na trhu s hudební výbavou zapsala zejména jako výrobce velmi kvalitních basových aparatur, avšak zabývá se i výrobou elektrických a akustických kytar.
Kořeny Ampegu lze hledat již v roce 1946, kdy vznikly Michaels-Hull Electronic Labs. Tato společnost si původně vzala za cíl vytvořit snímač na bázi mikrofonu, který by při snímání produkoval minimum zkreslení a ponechával zvuk absolutně čistý. Byl pojmenován Amplification Peg, neboli zkráceně Ampeg.
Roku 1949 převzal celou společnost pouze Hull a přejmenoval ji na Ampeg Bassamp Company. Od této doby se z dílen této firmy dostávaly do celého světa produkty, které se zapsaly do dějin průmyslu hudebních nástrojů. O jejich unikátnosti svědčí i šest patentů, které Ampeg vlastní.
Opravdový boom nastal v 60. letech, kdy pod vedením designéra Jesse Olivera vznikly aparáty jako Portaflex, Reverbrocket – který jako první aparát na světě měl zabudovaný reverb a o dva roky tak předstihl Fenderův Vibroverb, či SVT. V této době se Ampegy hodnotily jako snad nejhlasitější aparáty na světě.
Během následujících desetiletí se Ampegy staly synonymem velmi podařených basových aparátů s poměrně jedinečnými možnostmi a dostaly se tak do rukou mnoha známých hudebníků – jmenujme například Joshe Homma, Davea Grohla, Lese Claypoola, Cliffa Burtona, Jamese Newsteda, Roberta Trujilla, Keitha Richardse, Paula Simonona, Billy Sheehana, Victora Wootena nebo Rogera Waterse. Již těchto pár jmen dokazuje to, čím aparáty Ampeg jsou.
Číst více Kořeny Ampegu lze hledat již v roce 1946, kdy vznikly Michaels-Hull Electronic Labs. Tato společnost si původně vzala za cíl vytvořit snímač na bázi mikrofonu, který by při snímání produkoval minimum zkreslení a ponechával zvuk absolutně čistý. Byl pojmenován Amplification Peg, neboli zkráceně Ampeg.
Roku 1949 převzal celou společnost pouze Hull a přejmenoval ji na Ampeg Bassamp Company. Od této doby se z dílen této firmy dostávaly do celého světa produkty, které se zapsaly do dějin průmyslu hudebních nástrojů. O jejich unikátnosti svědčí i šest patentů, které Ampeg vlastní.
Opravdový boom nastal v 60. letech, kdy pod vedením designéra Jesse Olivera vznikly aparáty jako Portaflex, Reverbrocket – který jako první aparát na světě měl zabudovaný reverb a o dva roky tak předstihl Fenderův Vibroverb, či SVT. V této době se Ampegy hodnotily jako snad nejhlasitější aparáty na světě.
Během následujících desetiletí se Ampegy staly synonymem velmi podařených basových aparátů s poměrně jedinečnými možnostmi a dostaly se tak do rukou mnoha známých hudebníků – jmenujme například Joshe Homma, Davea Grohla, Lese Claypoola, Cliffa Burtona, Jamese Newsteda, Roberta Trujilla, Keitha Richardse, Paula Simonona, Billy Sheehana, Victora Wootena nebo Rogera Waterse. Již těchto pár jmen dokazuje to, čím aparáty Ampeg jsou.